tisdag 29 november 2011

Helgen...

Ja det är ju typiskt!
När man gått och väntat en hel vecka på att förkovra sig i lite whisky och ölsmaker så blir jag sjuk och inte alls sugen på att varken dricka eller äta något.

Men innan sjukan slog till så han det bli tre öl i alla fall.
De kategoriserar vi under årets Julöl:

N'Ice Chouffe (nr 11364) 750ml 10% 56.90

Fyllig, och kryddig med inslag av julörter i doft och smak.
Knäck, kola, timjan och ganska fruktig.

Ganska rund i smaken men de 10% alkohol känns ändå igenom alla smakerna.
Den tydliga kolsyran stör mig lite också.
 .
Hade jag nog förväntat mig lite mer av denna. Men det är fortfarande ett trevlig och lite annorlunda inslag som julöl.

5p av 10p = Medel God






Snowblind (nr 14440) 330ml 7,5% 24.90

Mycket doft och smak av julörter och kryddor toppat med betydande del humle, apelsin och knäck.

Rund och fint balanserad. Med smak av grape, knäck, viss malt och en skön bäska.

Smakar gott och kommer passa perfekt till en trevlig julmiddag.

8p av 10p = Mycket God!


Flying Dog K-9 Cruiser Winter Ale (nr 11012) 355ml 7,4% 25.80

Trevlig öl, med knäckiga toner, lite bränt socker och viss krydda.

Smaken blir lite kryddig med inslag av citrus, knäck och malt.

Tycker dock att förra årets var snäppet vassare.
Denna blev lite platt i längden tycker jag.

6p av 10p = Ganska God

//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar