söndag 4 mars 2012

Söndagsprov.

Ja det fick bli ett litet whhiskyprov så här på söndagen med.
Kunde helt enkelt inte hålla mig då jag gått och funderat länge på denna flaska men aldrig slagit till.
Men nu fick jag en möjlighet att prova en skvätt och det kunde jag inte tacka nej till.

Aberfeldy 21 Years (nr 428) 40% 875kr

D: 22, Söt och frisk citrus doft med honung, med nötter, lite apelsin, ektoner. Blir lite blommigare med vatten.

S: 21, Väldigt mjuk och fruktig smak med honung, citrus, apelsin, persika, tillsammans med lätt söt malt och nötter.

E-S: 22, Något kryddig, lätt örtig, lite gräs, med viss lätt maltighet, även honungen följer med här tillsammans med ektoner och mörk choklad.

B/H: 23, Väldigt välbalanserad och frisk whisky. Kan lätt tänka mig denna en trevlig sommarkväll. Söt och frisk med tydliga inslag av honung och ljus frukt.


Tot: 88p


//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar