måndag 9 april 2012

Bihåleinflamation och Penicilin

Ja det stämmer. Jag skrev ju senast att jag inte var på topp och trodde en förkylning var på G.
Men det var mer dramatiskt än så. En penicillinkur för en bihåleinflammation blev resultatet :(

Men va fan det har inte hindrat mig för att prova några öl under Skärtorsdagen och Långfredagen som förövrigt var min födelsedag :)

Fullers Chiswick Bitter 3,5%

Doftar ganska trevligt. Fruktigt humle, grape och en mjuk malt.

Smaken är mjuk och lite vattning, men har ändå karaktär av humle och tydlig grape med söt malt.

I eftersmaken kommer mer bitter in och grapen gör sig mer tydlig tillsammans med lite syrlig och sur citrus.

Helt klart en trevlig folköl som har en bra karaktär utan större alkohol vilket är ganska ovanligt.

6p av 10p = Ganska God



Sir Taste a Lot - Brutalbrewing 3,5%

Ganska anonym doft.
Dock kryper den klassiska Amarillon fram, annars lite fruktig och söt.

Smaken har lite mer karaktär med en skön humleton och mjuk maltsötma. Lite grape och blodapelsin.

Eftersmaken ör något mer bitter och har en viss syrlighet, men är mest söt och lite lätt fruktig..

En ok folköl men inte så mycket mer. Hade nog förväntat mig mer doft.
Men den är helt klart ok och bryter sig lite från mängden.

5p av 10p = Medel God



Raasted Forår (nr 1390) 330ml 5%

Fräsch doft med massor av humle. Cascade och Amarillo är tydliga och gör doften mycket bra!
Fruktigt med citrus och en blommig doft som luktar vår.

Smaken är bra balanserad med tydlig citrus, blommig och bitter med lätt söt malt.

Efter smaken är lång och syrlig med tydlig humlebitter som sitter i med lite citrus och grape.

En riktigt skön öl som jag gärna dricker fler av i vår.

7p av 10p men så här i efterhand är det fan en 8.a! = Mycket God




Sigtuna Easter IPA (nr 1306) 500ml 7%

Söt fruktigt doft. Humlearomatisk. Dock inte så distinkt. Lite charkuterier och trä kommer in.

Smaken där emot är grymt humlad och kraftigt bitter med grape och citrus med en viss träig ton.

Eftersmaken kommer mer grape och en större portion beska med tydlig bitter och skön humle.

Bra drag i denna med härligt bett. Skulle dock kunna önska mig lite mer av doften. men den är riktigt bra.

8p av 10p = Mycket God


Glader Påsker på er!

//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar