fredag 27 april 2012

Sampels of Whisky #4

Yes! Då var det dags igen för lite samples of whisky prov igen.
Ska bli riktigt spännande och försöka lista ut vad detta är för prov.

Dock har jag lite snor i näsan och lite halsont igen, men det ska nog gå bra ändå ;)


Sample of Whisky Blindprov #4

D: 22, Sötfruktig, sherry, vanilj, honung, apelsin, mandlar, nötter med sherry karaktär. Något torv.

S: 21, Lättare sherrykaraktär, dominans av vanilj, honung, nötter, fudge, lätt rostad söt malt, och något kryddig.

E-S: 21, Ganska lätt men kryddig, vanilj följer med tillsammans med honung inslag av sherry och ektoner.

B/H: 21, Trevlig och söt whisky med bett av kryddan, dock lite för aggressiv för att nå högre. Men god och trivsam whisky!

Tot: 85p

Min gissning på denna blev Benromach 10yo.

Kan ju för övrigt meddela att det blindprov som jag fick av min chef och provade den 14.e april var jag helt ute och cyklade på ;) Det var en Highland Park 18yo, som jag brukar uppskatta. Dock har jag märkt att de skiljer sig i batcherna, då vissa är riktigt bra och andra mindre bra... detta var en mindre bra :(

Bjussar också på några bilder från gårdagens whiskyprovning på Red Brick i Karlskoga:








Trevlig helg!

//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar