tisdag 23 oktober 2012

Benrinnes 18 43% (The Maltman)

Ytterligare ett prov från Fredde som jag är riktigt nyfiken på.
Detta är ockås från Medowside Blending i deras serie The Maltman.

Är denna lika jämn och fin som Caol Ilan var så blir jag riktigt imponerad och nyfiken på vad de mer har att erbjuda i sina buteljer.

Benrinnes 18yo 43% The Maltman

Guldfärgad.

D:
20, Ektoner, blommig, viss ljus söt frukt, och lätt vanilj och malt med tydligare citrus.

S:
19, Ganska len munkänsla, med fruktigt inslag, dock ganska platt, och lite lätt kryddig.

E-S:
19, Ektoner med lättare torr torv, lite sälta och något örtig.

B/H:
19 Lite tunn, och platt whisky. Tycker inte det händer något i den. Saknar lite karaktär i den.
Visst öppnar den sig lite mer med vatten, men den känns fortfarande lite platt, och tråkig.



Tot: 77p



Tack för provet Fredde.
Nej denna håller absolut inte samma klass som Caol Ilan.

//Markus

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, lite för platt och tråkig. Har du testat nån annan Benrinnes, att kanske jämföra emot? (detta var min första)

    Vi får se, jag har fortfarande 3 st i serien The Maltmans kvar att prova. Kan hända det blir några fler droppar över till dig... Återkommer! :)

    SvaraRadera
  2. Ja hoppas du får någon droppe över som jag kan byta till mig med dig :)

    SvaraRadera