onsdag 6 mars 2013

Mer provade fredagsnyheter!

Här kommer fler nyheter av de som släpptes i fredags.
Denna gång är det två från Amager och deras serie i de sju dödssynderna.

Först ut är:

The Sinner Series "Greed" Amager (nr 11068) 500ml 4,6% 47,80kr

Guldfärgat lätt grumlig med ett tätt ettrigt skum som lägger sig ganska snabbt.

Doften är frisk med mycket citrus och pilsnermaltssötma.
Lite örtig med inslag av honung.

Smaken är frisk med citrus och inslag av lätt ljus malt. Väl kolsyrad som ger ett ytterligare inslag av friskhet och fräschör. Finns även lite honung med i smaken.

I eftersmaken kommer en lätt humlad och besk ton in, men det är citrus och viss örtighet som domminerar även om det finns lite inslag av grape och lite söta frukter.

En lätt frisk pilsner som passar till det mesta. Inget överdrivet men ändå känns den genuin och fint balanserad.

6p av 10p = Ganska god



The Sinner Series "Sloth" Amager (nr 11069) 500ml 6% 44,90kr

Grumligt guldfärgad med yvigt stort skum som lägger sig ganska snabbt i glaset.

Åhhh... skön doft med massor av rå humle!
Gräs och kåda, granskott med enträ. Fräsch och fruktig med aprikos och mogen grape med lite citrus.

Fräsch och fruktig smak med lite råa frukter, citrus, aprikos, grape och en skön beska som mjukas av med en söt fruktig smak.

I eftersmaken kommer en skön och lååång beska som först är ganska rå men rundas av under tiden mot mer mogen och robust beska. Här finns smaker av grape, kåda och gräs men även inslag av fläder.

Riktigt bra APA med tydligt karaktäristisk humle med mycket fräscha och fruktiga inslag och även med en distinkt lite råare beska med lite syra. Denna kommer det absolut blir fler av!

9p av 10p = Extremt God!

//Markus

5 kommentarer:

  1. Köpte dessa idag, provade 2 av deras andra sorter på mässan i oktober och blev positivt överaskad.
    Hoppas dessa smakar lika bra! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker de gör fantastiskt bra öl. Och deras Gluttony som kommer i April är en av de absolut godaste jag druckit :-)

    SvaraRadera
  3. Det var den och Lust som jag testade på mässan om jag inte minns helt fel... och ja den var mycket god indeed.

    SvaraRadera
  4. Jag köpte en flaska Sloth i Danmark förra sommaren, men jag tyckte inte om den då. Skulle vara kul att prova den igen.

    SvaraRadera
  5. Ja det kommer jag ihåg Emil. Prova den igen :-) ganska rå i humlen men jag gillar det.

    SvaraRadera