tisdag 17 december 2013

Lagunitas Hop Stupid

Lagunitas släppte sin Hop Stupid på SB för en tid sedan och först var jag lite skeptisk till om jag skulle prova den, men sen ångrade jag mig och köpte en pava... och nu vill jag köpa fler :)

Lagunitas Hop Stoopid (nr 11029) 650ml 8% 69.90kr


Bärnstensfärgad med stort satt skum som sätter sig i glaset.

Fruktig något nyanserad humledoft med kåda, gran, gräs och fläder, samt med fruktigt inslag av aprikos, grape och citrus.

Smak av aprikos och fläder med lite apelsinskal och citrus.
Men även en maltig söt lite lätt knäckig ton.

I eftersmaken kommer det en skön beska med mogen grapefrukt och citrus samtidigt som söta mjuka maltiga toner och en lätt rostad ton trängs i bakgrunden och den håller i sig länge.

En skön öl som växer för varje klunk.
Blir bara bättre och bättre, härliga söta frukter blandas med en fräsch beska.


8p av 10p = Mycket God

//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar