torsdag 5 juni 2014

Nytt blindprov från chefen

Då var det dags igen efter ett litet uppehåll.
Ett blindprov från Leif igen som legat i hyllan en tid.

http://www.eat-drink-etc.com/uploads/Glencairn%20Whisky%20Glass%203.jpgBlindprov Leif:

D: 18, Lite rå doft, av omältat korn och säd, men även lite jäst och sedan en päronton. Här finns också en druvig doft av vitt fruktigt vin, och rivet apelsinskal samt citrus.

S:18, Ganska nyanserad med inslag av smör, olivolja, nötig och viss krydda eller örter. Även här finns en ton av omältat korn. Här finns också en metallisk lite kemisk smak.

E-S: 19, Lätt torr eftersmak, med lite krydda och torra ektoner, samt citrus med en dov smak av kakao och apelsin

B/H: 18, Känns som en ganska ung whisky som inte fått "mognat" klart i faten. Finns potential med fruktigt inslag och lite kakaotoner, men långt ifrån utvecklade.

Tot: 73p

Hummm... vad är detta för något?
Jag tippar på någon billig tax-free wirre.

Men vad för något?
Känner mig helt nollställd :/

Gissar på Auchentoshan Springwood, har inte provat dem men ligger lågt i pris och känns som en ung lite omogen whisky... hahaha... har egentligen inga belägg för det mer än att den tidigare "Select" var väldigt anonym och ung.

//Markus

-------------------------SVAR!-------------------------

Som vanligt var jag ute och cyklade :)
Det var en Loch Lomond, som han fått i julklapp.

Har för mig jag provat denna tidigare men kommer inte riktigt ihåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar