fredag 17 oktober 2014

Mikkeller Mosaic IPA

Denna rackare försökte jag jaga rätt på när den släpptes från Mikkeller i Danmark men utan resultat.
Sedan dök den upp som en tillfällighet när min kollega Pontus beställde från utlandet och jag fick vara med på ett hörn.

Den har ju fått fantastiskt bra recensioner och det ska bli mycket spännande om den tilltalar mig?

Mikkeller Mosaic IPA


Grumligt mörk bärnstensfärgad med fluffigt skum som lätt klistrar sig i glaset.

Oj!? Vilken doft!
Massor av humlekaraktär, granskott, gräs, citrus, mogen grape som blandar sig med söta frukter, mango, mandarin, aprikos och ananas.

Smaken är kraftfull med skön blandning av söta frukter som aprikos, mandarin, ananas, mango, men även med en skön nyans av mogen grape och citrusfrukt.

Eftersmaken är riktigt bra, startar upp med en skön sötma med exotiska frukter för att sedan gå över i mer distinkt beska toner med grape, gräs och fläder, för att till sist efter en lång stund ebba ut med en skön smörig maltbotten.

Shit vilken trevlig öl!
Ett mästervek av Mikkeller.
Otroligt bra balans i kombination med kraftfull smak. Denna ska jag lätt köpa massor av!

9p av 10p = Extremt god.

//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar