onsdag 26 november 2014

Mikkeller I Wish IPA "Glutenfree"


Sorry att jag inte bloggat på ett tag, men jag har legat däckad i influensa i över en vecka, så jag missade till och med ÖÖW mässa.

Men här bjuder jag er på en spännande glutenfri öl från Mikkeller.

Det kan bli vad som helst. Ibland gör de sensationella öl och ibland platt fall, men det roliga är att de aldrig slutar att förvåna mig med ett ständigt utökande och experimentella öler.

Mikkeller I Wish IPA Glutenfree (nr 11763) 5,5% 34,90kr


Mörk bärnsten mot ceder/mahogney, maffigt stort skum med klibbiga bubblor.

Doften är tung med granskott, gräs, fläder och lite ingefära tillsammans med mörk malt.

Smaken är lätt maltig och rostad med lite mandel och kolatoner.
Men här finns även en syrlig smak av ingefära och fläder och citrus.

Eftersmaken är ganska sträv och syrlig, granskott och ingefära men även lite rostade toner av mandel och malt. Här finns även en pikant smak av jäst och blött trä som inte är helt angenäm.

Nja, inte direkt någon kioskvältare, blir för sträv och syrlig tycker jag.
Annars är den ganska jämn men något vattnig.

5p av 10p = Medelgod

//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar